Közösségszervezés szak népszerűsítése Pest megyében

Megyei irodák / NMI Művelődési Intézet Nkft. Pest Megyei Irodája

A közelgő felsőoktatási felvételi jelentkezési határidő előtt a Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei Igazgatósága egy hónapos szakmanépszerűsítő kampányt indított el 2019. január 9-én. A közösségszervezés BA és MA szakok ismertetése online és offline felületeken több együttműködő partner bevonásával valósult meg.

A kulturális szakemberek képzésében bekövetkezett változások, a szakma megerősítése, valamint a társadalmi szintű beágyazódása érdekében fontos az ezzel kapcsolatos információk eljuttatása, átadása a középiskolás diákok számára. A pályaválasztás előtt álló középiskolásoknak lényeges a közösségszervezés szakma bemutatása, népszerűsítése, hiszen egy újnak mondható képzésről van szó.

A Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei Igazgatóságának munkatársai a megyei települések gimnáziumaiban, közművelődési intézményeiben plakáttal és szórólappal népszerűsítették a szakot. A fiatalok további kiemelt promócióval is találkozhatnak a számukra is fenntartott színtereken, így például az Új Nemzedék Ceglédi Közösségi Térben és a Budaörsi Városi Ifjúsági Klubban. A népszerűsítő tevékenység az őszi időszakban tovább folytatódik pályaválasztási rendezvényeken történő megjelenés és megyei középiskolákba tett személyes látogatások, rendhagyó órák keretében.

A Nemzeti Művelődési Intézet országos online kampányt indított, melyhez Pest megye közművelődési intézményei is csatlakoztak. A Pest Megyei Igazgatóság nagymértékű összefogásról tud hírt adni, eredményesnek tekinti a kampányt. Már több településről, gimnáziumból érkezett visszajelzés. Fontos ez az együttműködés, hiszen a partner intézmények összefogásával hatékonyan tudnak hozzájárulni a szakember-utánpótlás stabilizálásához.

Emellett a Nemzeti Művelődési Intézet Pest Megyei Igazgatósága látó utakat is indít, ahol a részt vevő középiskolások a terepen tapasztalhatják meg, mit is jelent közösségszervezőnek lenni. Az egy egynapos szakmai program keretén belül 3 településsel és 3 intézménytípussal ismerkednek meg, bepillantást kapnak az ott folyó szakmai munkába. A fiatalok közvetlenül beszélhetnek az intézményvezetőkkel, valamint az intézményben dolgozó szakemberekkel.  A látó utak célja elsősorban a szakmai ismeretek bővítése, a kiemelt cél pedig, hogy a felsőoktatásban részt vevő hallgatók gyakorlati helyszíneket is találjanak a megyében.