VIII. Báron Bábos Találkozó Kecskeméten

Megyei irodák / Nemzeti Művelődési Intézet Bács-Kiskun Megyei Igazgatóság

A VIII. Báron Bábos Találkozó Kecskeméten, a Neumann János Egyetem Pedagógusképző Karán a Nemzeti Művelődési Intézet Bács-Kiskun Megyei Igazgatóságával együttműködésben zajlott le 2019. április 10-én.

A rendezvényt dr. Sági Norberta, a Neumann János Egyetem Pedagógusképző Karának dékánhelyettese nyitotta meg. Ezt követően óvodás, általános iskolás és felnőtt bábcsoportok, bábelőadók mutatkoztak be. Fellépett az Aranykapu Magánóvoda Aranykapu Bábcsoportja, a Lánchíd utcai Óvoda Pillangó Csoportja, a Kertvárosi Általános Iskola 1-4. osztálya külön-külön bábcsoporttal, a Neumann János Egyetem Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola Petőfis Csoportja, a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és az AMI Móricz Zsigmond Általános Iskolájának 4. osztálya, a Hírös Agóra Ifjúsági Otthon Vándorbot Bábosköre és a tiszaalpári Délibáb Bábcsoport. Ők a tavalyi Bűvös Bábos Program során alakultak, részt vettek a 2018-ban megrendezett szolnoki II. Bűvös Bábos Szemlén, ahol nagy sikert arattak újszerű előadásmódjukkal. A szereplők sorát Kurainé Égerth Magdolna pedagógus bábos előadása zárta. Az egyes fellépők között, míg a díszletcsere tartott, a felkért animátor a gyerekeket közös játékkal, énekléssel, tánccal szórakoztatta.

A Bács-Kiskun megyében többéves múltra visszatekintő Báron Bábos Találkozó az Egerben megrendezésre kerülő országos találkozó elődöntőjének tekinthető. Az itt első helyezett csoportok képviselik a megyét az országos szemlén. A zsűri az általános iskolás korosztályú bábcsoportokat értékelte, mely alapján két csoportot – a Kecskeméti Kertvárosi Általános Iskola 4. osztálya, akik a Háry János című darabot adták elő, valamint a tiszaalpári Délibáb Bábcsoport, akik a POP császár új ruhája című darabot mutatták be – juttatott tovább az országos találkozóra.

 

A találkozó ideje alatt a pedagógusképző kar könyvtárában Bábtáncoltató címmel a szolnoki Aba-Novák Agóra Kulturális Központ bábkiállítását tekintették meg a gyerekek, akik animátor irányítása mellett ki is próbálták a különböző bábjátszási technikával bemutatott mesék bábjait, díszleteit.

Az eredményhirdetést követően a bábcsoportok vezetői a szakértőkkel és a zsűri tagjaival együtt szakmai délutánon vettek részt. Itt a zsűri tagjai értékeltek minden előadást, szakmai iránymutatással, fejlesztő javaslatokkal látták el a csoportvezetőket. A kiscsoportos műhelymunka során a zsűrizést ellátó szakemberek vezetésével a pedagógusok beszámoltak az előadások születésének körülményeiről, tapasztalataikról, esetleges nehézségükről. A többi csoportvezető szintén hozzászólt az előadásokhoz, megoldásokat javasoltak a felmerülő problémákra. A jó hangulatú műhelyfoglalkozás kiváló alkalmat biztosított a résztvevők (bábcsoportvezető pedagógusok) számára, hogy a közös tapasztalatcserének köszönhetően még hatékonyabban, akár új perspektívával szemlélve végezzék tevékenységüket. A pedagógusok fejlődése a csoport erősödésének, szakmai előrelépésének lehetőségét vonzza magával.

Gyarmati Andrea